Pianobegeleiding

Leon Dijkstra begeleidt het Meerssens Mannenkoor sinds 2013. Hij is tevens repetitor.

Hij studeerde piano, orkestdirectie en theorie van de muziek aan het conservatorium van Maastricht. Na zijn studie heeft hij zich als pianist en organist hoofdzakelijk toegelegd op het begeleiden van solisten en ensembles.

Inmiddels werkt Leon als freelance pianist samen met meer dan 30 solisten, koren en orkesten, van de jongste amateurs tot de gelauwerde professionals en in de meest uiteenlopende genres.

Naast het geven van klassieke concerten, begeleidt hij als toetsenist musical- en theaterproducties en werkt hij als repetitor, arrangeur en studiomusicus.

Als 18-jarige componist werd zijn Concert voor piano en schoolorkest op lp en later op cd opgenomen. Een jaar later won hij de Nationale compositiewedstrijd voor middelbare scholieren. Als arrangeur bewerkte hij meerdere musicals en orkestwerken en tientallen koorwerken. Componeren en arrangeren doet hij voornamelijk in opdracht.

Tijdens het Limburgs Koor cd Award Gala 2013 ontving Leon voor zijn begeleiding destijds van Popkoor Ambissjes, de award voor 'Koor cd met de beste instrumentale begeleiding'.

16 april 2024