Een nieuwe dirigent stelt zich voor!

Beste zangers,

mijn naam is John Gerits. Geboren en getogen uit een muzikale familie. Momenteel woonachtig in Genhout-Beek.

Op mijn 18e verjaardag werd ik benoemd als dirigent van het Gemengd koor St. Hubertus in Genhout.

Tijdens mijn studie Schoolmuziek, Solozang en Directie was ik reeds actief in het basisonderwijs en dirigeerde ik al diverse koren.
Na ruim 40 jaar onderwijservaring mocht ik in 2016 met vervroegd pensioen. Hiervan werkte ik 36 jaar aan de Philips van Horne Scholengemeenschap te Weert.

Maar mijn grootste passie bleef dirigeren. In de afgelopen 49 jaar ben ik o.a. dirigent geweest van Mannenkoor Walram’s Genootschap, Maastreechter Staar, Mannenkoor Mignon en Mannenkoor St.Pancratius.
Zoals jullie zullen merken gaat mijn voorliefde uit naar de klankkleur van mannenkoren.

Belangrijk voor een koor en mijzelf is dat men nieuwe paden durft te betreden. Ik zoek de uitdaging in de ritmiek en beweging van de melodie. Mijn uitspraak: “Een mannenkoor moet swingen”, blijft voor mij nog altijd gelden. Momenteel dirigeer ik het Koninklijk Roermonds Mannenkoor en sinds kort ook het Reuvers Mannenkoor. 3 Jaar geleden mocht ik jullie beoordelen tijdens een federatie treffen. Ik was meteen gecharmeerd van jullie klankkleur. Ik spreek de wens uit dat we deze in de komende periode nog specifieker kunnen uitdiepen en dat we het publiek kunnen laten genieten van het Meerssens Mannenkoor. Met zangersgroet, Jullie nieuwe dirigent John Gerits.

27 april 2024